onsdag 31 oktober 2007

Voodoodockor åt folket!

Mitt hemlispaket har kommit fram - kul och spännande. Jag blev så mysig och varm i kroppen när jag läste Doris Daisy 's blogg. Hon blev så glad och hon tog så vackra bilder på det som jag hade skickat till henne. Tänk att jag har gjort en främmande människa glad. Jag vet inte ens hur hon ser ut, men jag har sett att hon är duktig på sy och fota.

Jag gjorde en egen långsökt tolkning av temat och jag kände att jag var tvungen att skicka med en liten förklaring:

Hej Hemlis!

Här följer en liten förklaring till min långsökta tolkning av temat ”Aubergin”. Jag visste ganska lite om denna frukt/grönsak och för att få mer förståelse begav jag mig ut på en cyberpromenad på webben.

Det som kom upp var olika matlagningsrecept och nästan alla var extremt nyttiga och hälsosamma, rena miraklet för kroppen. Kroppen i all ära, men vad gör man åt själen? Kan auberginen ha magisk och positiv inverkan på själen? Frågorna blev bara fler och fler och jag bestämde mig för att, på konstgjord väg, utöka auberginens hälsosamma effekt och satsa på en hälsokur för karaktären och sinnet.

Kära Hemlis, se det här paketet som balsam för själen, ett ”Första Hjälpen” kit när något känns fel, eller bara som en kul grej som får dig att må lite bättre i den gråa höstvardag, som har lagt beslag på vår omgivning.

Din Hemlis

4 kommentarer:

DORIS DAISY sa...

Låna på du!
Det här var roligare än vad jag nånsin kunde tro. Har kikat länge på den norska varianten (inredningsbetonad) och varit lite småsjuk på att vara med. Men nu har vi en egen, och det är såååå kul! Är så mallig över mina fina grejer jag fått! (med chokladen hängandes i mungipan)

Klockarbarn sa...

Den voodoodockan är ju superhärlig. Vilken fin väska du sytt. Lika duktig som vanlig och en hejare på verser...:-)

Edyta Nyman sa...

Tack snälla Kolckarbarn, men just nu har jag megabekymmer med en overall. Jag tror att jag blir galen på den.

/e

Anonym sa...

hur funkar den?