söndag 28 oktober 2007

Nya lekdressar

Nu har jag pysslat klart min hemlis och imorgon ska jag skicka i väg den. Jag är riktigt nöjd med den.

Nu har jag även hunnit sy några nya lekdressar. Den ena är gråbrun med orangea muddar och den andra är tomteröd men rödvita muddar. Den röda är urläcker, jag är lite svag för rött. De randiga muddarna ger den en riktig retrokaraktär. Den som vill kan köpa en sådan på tradera.

Jag har även börjat röja bland mina trikåtyger. En del har jag lagt ut på tradera. Jag känner att jag har för mycket tyg och för lite tid och mindre td lär det bli sen när jag börjar jobba.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då får du nog paket ungefär samtidigt som du skickar ;-)

Anonym sa...

SPÄNNANDE =)

Jes sa...

Byxerna är ju kanon båda två, men jag gillar de röda bäst.

Anonym sa...

Jag älskar den gröna! VILL HA! Såg du lagt ut på Tradera...
Budet blir HÖGT *ler*

Klockarbarn sa...

Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag är avis...vill också vara så duktig som du på att sy. Allt du gör ser så välsytt och proffsigt ut. Jag älskar dina lekdressar.

Anonym sa...

Klockarbarn: Tack snälla du, men det stämmer inte riktigt. Ibland går det åt pipsvängen, som igår. Jag köpte ett gammalt retromönster (overall) och bestämde mig för att fuska med dragkedjan. Ingen bra ide. Nu kan jag sy en kattfilt av tygresterna och ca 1 m av frotte'tyget har gått till spillo. grrrrr morrr

/e (kajman)

DORIS DAISY sa...

Hej!
Jag gissar det är ditt paket jag har fått dag! Tack så otroligt mycket, jag svävar ännu! Underbart!
Och woodoo-dockan är otroligt välbehövd just i dessa dagar. Är ju hemma med min dotter som är nyopererad i ryggen, så den sitter som en smäck!! ...om jag nu gissat rätt, vill säga...

Anonym sa...

Jag tycker att dina lekdressar är underbara... Jag skulle vilja ha en röd lagom till jul, du säljer inte via din blogg eller har planer på att lägga ut röda på tradera?

Säljer du via bloggen så får du gärna maila mig.
elinnilsson78@hotmail.com