torsdag 8 november 2007

Retro Preppy


Retro Preppy, så har jag tänkt mig kalla de här kläderna. En småsnobbig slipover, fast i retrotappning. Brunt och orange var givna val. Ett stort hjärta på magen gjorde saken biff.

Jag hade lite bekymmer med att sy fast hjärtat och jag fick göra om det några gånger. Så är det när man ger sig på något nytt. Jag är inte helt nöjd med slut resultatet, men det får duga. Nu vet jag hur jag ska göra nästa gång, sen är jag på gränsen till sjukligt petig - både på gott och ont.

10 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Vad kul. Jättefint. Passar både tjej och kille.

Anonym sa...

Hur gjorde du så hjärtat skulle bli så bra som möjligt? Vilket material är det i? Jättefint! /Karolina

Anonym sa...

hjärtat är av bomullstrikå. Jag fixerade med vlieselin (eller vad det nu heter)

Edyta

Anonym sa...

urball!!
gillar själva typen på plagg (hade en mörkbrun från hm till lillkillen förut).
Gillar både modell, tyg o färger och hjärtat var pricken över i:et!
Skulle gärna göra nåt i samma stil, om man får härma:)

Anonym sa...

Rino: Tackar! Klart det är ok =)

/e (kajman)

Anonym sa...

Hejhej.. Vilken sjukt fin slipover. Det blev verkligen jättefint med hjärtat på magen.

Anonym sa...

Hej,hej...igen! Vad gör du för spännande nu? När det är lugnt på bloggen då skapar du misstänker jag .;-) /Karolina

Anonym sa...

Underbar fin dress!! Vad kostar en sån? Min son hade blivit så söt i den ;-)

Anonym sa...

Weronica: Jag har inte bestämt mig än om jag ska lägga ut några fler auktioner, men jag funderar på det. Vilken storlek är du intresserad av?

kajman

Anonym sa...

Jag är intresserad av stl.86 i så fall :D