onsdag 25 juli 2007

Nya tyger - nya färger

Vilka fina färger!
  • Ny lejongul, lite mustigare och varmare än den förra.
  • Röd och då menar jag verkligen RÖD, typ solmogna smultron.
  • Härlig gräsgrön med retrokänsla.
  • Djupmarinblå - såååå flott.
  • Mörggrå - mycket, mycket läcker. Tänk er den med orangea muddar. Mums!
  • Orange, brun och vitrandig - mycket, mycket retro.
  • Sist, men inte minst - mörkbrun. Varm, fyllig och härlig ton.

De här bilderna gör inte tygerna rättvisa.




























10 kommentarer:

K sa...

Vad syr du mer än de fina lekdressarna? Det tyget som är brun ,orange,vitrandig...känns det lugnt i färgerna eller...hur ska jag beskriva...vissa randiga kan kännas som ränderna rör på sig när man ser det...om du förstår. Hur upplever du det?Ibland är det svårt att lämna kommentar...vad gör jag för fel?/Karolina

Edyta Nyman sa...

Hej

Jag upplever ränderna som färgstarka, klara, distinkta och eleganta. Jag upplever dem som "lugna" ränder... om du förstår vad jag menar. Iget som rör sig.

Jag vet inte riktigt vad det beror på när det inte går att lämna kommentar. Har nämligen samma problem.

Jag har sytt lite olika saker. En del av mina alster finns presenterade här på bloggen och en del finns på tradera. Just nu syr jag mest lekdressar, men jag har sytt muddbyxor, tunikor, jackor (grrrr och morrrr) och tröjor.

mvh
Edyta

Anonym sa...

Wow, det gräsgröna är ju härligt!
Vad ska det bli av alla fina tyger?
Härliga färger.
/klockarbarn

Edyta Nyman sa...

Det blir en del höstkläder till min son, Mikael. Sen ska det bli lekdressar och byxor som ska säljas. Jag har även planerat lite presenter till några nyfadda bäbisar - sånt är alltid kul. Kanske en clowndräkt till min make, vem vet... ;)

Edyta

Anonym sa...

Gröna brallor vore ju klart intressant. Får hålla utkik på Tradera då.
/Klockarbarn

Anonym sa...

Underbara färger o mönster! Me like!

Edyta Nyman sa...

Tackar Tackar.....

Edyta

Anonym sa...

Vart har du beställt alla fina tyger? Fina grejer du gör :-) /Anna

Edyta Nyman sa...

Hej Anna

Min pappa köpte det i Polen.

/e

Anonym sa...

vet du, jag skulle verkligen vilja köpa en tröja av dig till mig själv ^^ i det fina randiga tyget. föll verkligen för det! vad skulle du ta för en sån tröja med någon som har stl 38-40? mejla mig om du vill :) vintage.forever@hotmail.com

kram